Re: [CPROG] Plug-in eller moduler

sslug@sslug (Martin Bertilsson Haagen) wrote in
<sslug@sslug>:

>Hej
>
>Jag sitter här och funderar på hur man skall gå till väga om man vill
>skriva ett program som på något sätt använder sig av plug-ins eller
>loadable modules.
>
>T.ex. jag vill skriva ett program som skall analysera data från en databas
>med en speciell alogoritm. Men efter ett år så kanske jag måste byta
>algoritm, men för att slippa skriva om programmet vill jag bara kunna byta
>en modul eller ett plug-in.

Hej

Uden at have tænkt ret meget over emnet (ca. 20 sekunder :-)) vil jeg sige,
at du kan lave din algoritme i en funktion i et library, som kan recompiles
og skiftes ud efter behov. Men hvis du finder ud af noget, hører jeg meget
gerne om det, da jeg selv brygger lidt på et program der meget gerne skulle
bruge plugins.

Mvh
Jesper Andersen