Re: [CPROG] problemer med "glade"!

Henrik Brix Andersen wrote:
> Mht. Glade, så er det nok en OK application, men...Den er slet,
> slet ikke nødvendig. Jeg koder meget til både GTK+ og GNOME, og
> jeg finder at Glade simpelthen ikke er god nok.

Hvis man hurtigt vil jumpstarte et GUI så er de praktisk at kunne
lave det i glade, og så nusse med koden bagefter. Specielt hvis
man ikke er så struktureret og planlægger layoutet på forhånd.

Btw. er libglade virkeligt smart, den loader og skaber GUI'et
direkte fra fil.glade XML filen. Og linker selv alle event handlere,
når den starter. Desværre havde jeg seriøse problemer med at
mixe libglade source med C++, så nu bruger jeg gtk--.

> Det bliver lettere at 'adde' til et eksisterende GUI.
Her tror jeg faktisk at man skal lave mindre arbejde hvis man
bruger libglade.

> Hvis du har yderligere spørgsmål til GTK+/GNOME programmering,
> så er du velkommen til at kontakte mig.

Jeg mangler desperat en liste over hvilke signaler der udsendes
i hvilke situationer for hvilke widgets. Hvis man fx. vil
konfigurere en widget når denne startes. Jeg syntes kun at
configure_event kaldes for DrawableArea. Og draw/map/realize
kan ikke bruges.  Realize kaldes så vidt jeg forstår kun for
widgets der har deres eget Xwindue, map kan jeg ikke huske,
og draw hvergang en widget tegnes.

I gtk tutorialen er der en liste over hvilke widgets der
har hvilke signals, og i reference manualen er de vist også
listet uden forklaring.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug