Re: [CPROG] problemer med "glade"!

Kim Schulz wrote:
> Desværre er jeg stødt ind i et mindre problem!
> når jeg f.eks. sætter en knap eller et hvilket som helst andet objekt på
> en form, så bliver det straks align'et til alle formens kanter (så det
> får  samme størrelse som formen!). Jeg kan herefter over hovedet ikke få
> den til at rokke sig væk fra det sted igen!

Prøv at lave en 'Fixed' for baggrund, så kan du placere knappen hvor
du vil uden at den eksplodere. Årsagen er at du i Gtk kan vælge at
lave layout'et således at det scaler, hvis du ændrer størrelsen på
winduet det er inde i. Så en knap vil (næsten) altid fylde det
maksimale areal, inden for den plads den får tilrådighed. Hvis du
derimod laver en table container, eller en anden form for container,
så vil den kun fylde den celle i containernen den får.

Du kan btw. justere om den skal ekspandere og fylde hele cellen
eller ej. Normalt scales en table container således at cellen
størrelsen tilpasses til knappen og ikke omvendt.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug