Re: [CPROG] problemer med "glade"!

Henrik Brix Andersen skriver:

> Hejsa Kim,

> Du bliver nødt til at putte knappen ind i enten en verticalbox eller en horizontalbox.
> Det er nok en god ide, at læse lidt om 'packing boxes' i GTK+ manualen (http://www.gtk.org).

HEHE du kender folk der glemmer at læse faq, readme etc. før de starter
ik :o)
det står nemlig som noget af det allerførste i de tekster, og jeg fandt
det lige efter mailen var sendt!

> [...]
> Jeg koder meget til både GTK+ og GNOME, og jeg finder at Glade simpelthen ikke er god nok.
> Emacs er fin-fin til formålet, sammen med GTK+/GNOME header filerne, et par online manualer
> og en x-terminal, så bliver resultatet tit langt pænere...både kode mæssigt, men også GUI mæssigt.
>
> Et andet plus er, at hvis du selv skriver din kode, så ved du hvad der foregår.
> Dette gør både debug lettere, og samtidigt kan du selv begynde at lave 'custom designs' såsom
> specielle knapper m.v...og ikke mindst: Det bliver lettere at 'adde' til et eksisterende GUI.

Du har helt ret, men jeg regner heller ikke med at jeg vil benytte glade
til andet end at lave selve grund principperne i opbygningen, og så
senere hen vil jeg selv rette koden til manuelt!
Jeg er ikke nok inde i GTK+ til at jeg kan lave noget direkte i det
endnu!

> Hvis du har yderligere spørgsmål til GTK+/GNOME programmering, så er du velkommen til at kontakte
> mig.
Mange tak!! det vil jeg måske benytte senere, da jeg lige er startet på
mit første større c++ projekt under Linux.

> PS: Form? Objekt? argh...ikke flere C++ Builder udtryk! Det hedder et window eller en app..og et
> 'objekt' hedder en widget. ;)
HEHE en gang Winslow programmer, altid winslow programmør! :o)
det er sq svært at vænne sig af med!

-
 MVH
   Kim schulz
|                 ADICT Kode Slave - www.adict.net                     |
|            Dansk Linux Link Database - www.LinuXia.dk                |
    {  LinuxForum 2000  *  4. marts 2000  *  http://LinuxForum.dk  }
              Sleep is just a cheap substitute for coffee