Re: [CPROG] lave projekt til gcc kompilering (automake)

Hejsa Kim,

> jeg er lige begyndt at programmere c++ på Linux(har tidligere
> programmeret  under Windows), og vil derfor gerne vide hvordan man lave
> sådan at man kan kompile ens program med ./configure;make;make install
> Er der ikke en let metode til at tilføje filerne til en makefil???

Det, du søger, er "The GNU coding standards" (http://www.gnu.org).
Man bruger 'autoconf' og 'automake' til at generere henholdsvis
configure scriptet og Makefile.

Bogen "GTK+ / Gnome Application Development" (GGAD) har en meget fin introduktion
til GNU coding standards. Den er at finde på http://developer.gnome.org/doc/GGAD/
Du bør også tage et kig på autoconf og automake man siderne.

Håber dette hjælper...

//Brix
 Name:   Henrik Brix Andersen         Web: http://freakfoster.dhis.org
 E-mail: sslug@sslug  Get Linux: http://www.linux.org