Re: [CPROG] IO-port

Hejsa Jørn,

> Hvordan skriver man til en port direkte igennem hardwaren,
>  den port jeg skal skrive til ligger på 0x300 og opefter.

Først og fremmest bliver din process nødt til at køre som setuid(0),
da direkte hardware access kræver root privileges.

Du skal åbne port 0x300 med funktionen ioperm() (man ioperm).
Det er smartest at droppe root privileges efter brug af ioperm, da
resten
af programmet ikke bør køre som setuid root.

Herefter kan du, med funktionerne outb() og inb(), skrive til/læse fra
de porte du åbnede med ioperm().

Mvh
//Brix
 Name:   Henrik Brix Andersen         Web: http://freakfoster.dhis.org