Re: [CPROG] Bedste compiler

>Da jeg for et par dage siden installerede SuSE 6.3 blev jeg stillet
>overfor et problem: gcc eller egcs. SuSE fremlagde det som
>enten-eller, og da jeg ikke har den helt store forstand på de sager,
>vil jeg gerne vide, hvilken compiler der er bedst til hvad og
>hvorfor. Øhm... jeg har altid bare brugt dem i stedet for at stille
>spørgsmål. :-)

De gamle gcc'er (2.8.2.x osv) er for buggy til noget længere. egcs
udsprang af gcc, og lavede bedre compiling, men også mere fejlfyldt
(SuSE advarer mod at compile kerner med den... har dog aldrig haft
problemer med 1.1.x-versionerne).

egcs findes vist ikke mere, den er blevet merget sammen med gcc-2.95,
så denne indeholder det bedste af de to. SuSE leverer vist ikke
gcc-2.95 (ikke i 6.2), så jeg har installeret egcs (1.1.1? 1.1.3?),
downloadet gcc-2.95 selv, compilet den, fjernet SuSE's egcs, og
installeret den nye (i denne rækkefølge).

/Simon