Re: [CPROG] skall til qcc

Hej Morten

> På hvilket niveau skal undervisningen foregå? Jeg kan ikke se den store
> forskel i at sidde inde i en eller anden IDE og skrive noget kode, og så
> klikke på et tilfældigt ikon, til at skrive "gcc xxx.fil" eller "make
> fil". Man kan ligeså godt lære folk det fra bunden, og lade være med at
> skjule ting bag en tyndt lag fernis. Ellers lærer de heller ikke ting,
> såsom forskellen på de forskellige faser: oversættelse, linkning osv.

Det er grundlæggende programmering på DM niveau, og de der søger har tit
ingen baggrund inden for computerverdenen. Så bare en dos-prompt kan virke
skræmmende. Jeg er selv af samme opfattelse som dig, hvis de magter det,
så kan de løse et hvilket som helst problem, og dermed være uafhængige af
et IDE. Problemet er at vores underviser er af en 180 andeledes
opfattelse, han mener det KUN er formålet at folk skal lære de
grundlæggende konstruktioner, og ikke hvordan en kompiler skal betjenes.
Det med at programmer skal linkes og så kompiles lære de i asm
programmering, og i emnet kompiler teknik.

Er der nogen her med erfaringen i sun's WorkShop ?

Mvh
Flemming