skall til qcc

Hej !

Jeg er helt ny inden for c && c++ programmering til unix og linux, og
kommer fra den forjettede windows verden, hvor det kun er et sproergsmaal
om at vaelge compile, og saa sker der noget. Men jeg er loebet ind i et
problem med et at de programmer jeg bruger til dagligt paa vores linux
system, og skulle gerne kunne rette det til, men jeg vil foerst se om jeg
overhovedet kan compilere det. Der medfoelger en makefile saa jeg skrev
make all, men den paastaar at der er en del ting der er udefineret. Det
program der er tale om er det der stammer fra quota-1.66-8 source rpm. Er
den noget specielt man skal goere, og hvordan skal det goeres.

Er der foroverign ikke en eller anden skal til den gcc compiler, saa den
kan bruges til undervisning ?

Paa forhaand tak!

Mvh
Flemming