Muse-acceleration

Hej nørder!

Jeg vil gerne accelerere min mus' bevægelse. Hvor skal jeg lægge en
hook ind? Kernen eller X-sourcen? Hvilke filer? Jeg har ledt, men ikke
rigtig fundet.

Problemet er kort sagt, at jeg bruger en trackball, og kører X i
1280*1024. Jeg skal dreje kuglen adskillige omgange for at komme fra
den ene ende af skærmen til den anden, selv om musehastighed står på
"fast" i X.

KDE og WindowMaker har begge noget mere acceleration, men det er for
simpelt. Der er bare to hastigheder, langsom og hurtig, som skifter
når man bevæger kuglen over en vis hastighed. Det er for svært at
styre ordentligt.

Hvad jeg vil have er eksponentiel acceleration, så
hastigheds-forøgelsen foregår jævnt, og ikke i et hop som i KDE/WM.
Jeg har før skrevet musedrivere i DOS, det er ikke svært. Man måler
musens bevægelser i "mickeys" (DOS'isme?), og omsætter det til et
antal pixels. Det er bare et spørgsmål om at sætte pixels = mickeys ^
2, groft sagt, så det må vel være muligt at hooke sig ind et sted -
hvor?

/Simon