Re: [CPROG] grafik memory

Frederik Treue wrote:

> Hej cprog
>
>     Er der en måde, hvorpå jeg kan finde adresserne på min grafik
> memory? Dvs. der hvor de pixels som bliver vist på skærmen ligger? Og er
> der andre måder at sende f.eks. bmp billeder til skærmen (fra console)
> som vil være smartere end at skrive til grafik memory?
>
> Mvh.
>    Frederik Treue

Jeg ved ikke hvordan det gøres i console, men i Xfree86 kan du bruge
DGA (Direct graphics access)
/usr/include/X11/extensions/xf86dga.h

--
        -Jacob Kolding, mailto://sslug@sslug

/*      Help freeing The Net from MS evil, Support Mozilla!     */
/*      http://www.mozilla.org/get-involved.html                */