Re: [CPROG] Posix semaphores?

On Sun, 5 Dec 1999, Niels Sandholt Busch wrote:

> Hvordan laver man en posix tællesemafor?
>
> Jeg bruger 'sem_t' fra 'semaphore.h', men efter hvad jeg kan se, er
> dette en binær semafor.
> Hvad skal jeg skrive for at lave en tællesemafor?
> Eller kan nogen pege på noget relevant information?

Det lyder som noget fra linux threads -- hvis du vil have en "rigtig" UNIX
semaphor der bliver inde i kernen og ikke bare i din process, skal du
bruge semget / semop / semctl.

Information om disse findes fx i Advanced Programming in the UNIX
Environment.

De har en tæller.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>              Goodbye, Richard!