Re: [CPROG] Re: Undefined reference to `cos' (och allt annat i math.h)

In article <sslug@sslug> you wrote:
> ARRRRGGGG! Skulle ha sökt på nätet innan jag postade min fråga! Man
> måste alltså kompilera med -lm som parameter för att inkludera
> mattefunktioner. Inte precis logiskt när stdio fungerar utan speciella
> direktiv...

Ja egentlig er det fordi man er vant til at de andre funktioner
i K&R's C-bog ikke kræver link til ekstra bibliotek.

> "Link Math" borde det betyda... Fy fasen. Min enda tröst är följande
> svar i[ILUG]-lista:

Jeg opdagede dette allerede i starten af 80'erne da jeg skulle
anvende biblioteket første gang :)

> "This is possibly a good candidate for *the* most frequently asked
>  C programming related question ever."

Helt sikkert ! :)