Re: [CPROG] Undefined reference to `cos' (och allt annat i math.h)

mtj wrote:
> Någon vänlig Linux-själ som kan hjälpa en C-nybörjare att komma igång?

> #include <math.h>
> main()
> {
>    if ( i > cos(i) )
>      i = sqrt(i);

> Kompilerat med:
> gcc -o dum dum.c

Har du prøvet gcc -o dum dum.c -lm?
-l for linke et library, m for libm.so dvs. math biblioteket.

> Total nybörjare som vill rita 3D i ett X-fönster.

Så vidt jeg har hørt har www.3dfx.com en X server for
VooDoo3 kort, der kan lave 3D renderings i et X vindue.
(har ikke prøvet den endnu fordi jeg lige skulle prøve
Corel Linux, og den findes kun til RH6.?, og jeg vel
hellere reinstallere RH6.1 (der også bekommer mig bedre
end Corel)) Prøv at kigge på Mesa, der er en almost?
openGL ting til linux, med en del hardware support.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug