Re: [CPROG] OpenGl

Sune Fischer wrote:

> Okay, jeg fandt (takket være jeres links!) en
> udemærket side med gode små eksempler i OpenGL:
> http://www.demonews.com/hosted/nehe/opengl.htm
>
> De ser dog ud til at køre softwareemuleret (dvs.
> langsomt), kan dette skyldes at jeg ikke har
> installeret OpenGL drivere til mit kort, eller er det
> koden i programmet der ikke forsøger at køre på
> kortet?

Hvilken version af mesa bruger du?

Jeg har prøvet med lesson6 på et Matrox G200 og et
G400 kort, og låst den til et 640x480 vindue (ved
at fjerne sætningen med, at den skal køre fullscreen). Der
får man mere end 50 frames/sek. Det er som om, at den
går over til software emulering, hvis vinduet bliver for
stort (så der ikke er plads til textures og Zbuffer på
kortet, jeg har ikke experimenteret med AGP endnu).

Et G400 er dobbelt så hurtigt.

Målingerne er lidt upræcise, jeg har lagt en exit(0) ind,
når den har lavet 1000 frames, og så skriver jeg bare "time lesson6".

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08