Re: [CPROG] OpenGl

Sune Fischer wrote:

> Hej!
>
> Jeg plejer at lave grafik på mit voodoo1 kort med
> glide, men nu har jeg fået nyt kort, og glide er ej
> understøttet. Jeg har prøvet at bruge gtk, men det er
> temmelig ringe til grafik, så jeg har besluttet at
> kaste mig ud i OpenGl, hvor svært kan det være.

Hm, det er ikke helt simpelt at lave noget i openGL.

Anyway:

http://www.mesa3d.org
http://www.sgi.com/software/opengl/

mesa er i bund&grund en ren software implementering af openGL,
men der er ved at komme mere og mere understøttelse af 3D hardware.

Hvis du får hardware understøttelse til at virke kan det anbefales
at hente Performer fra SGI's hjemmeside. Der er en demo der, hvor man
navigerer rundt i en by med huse, veje, etc.

Ret flot.

For få år siden kunne den demo kun køre på SGI maskiner til flere
mio. kr. I dag får man 10-15 frames/sek. på et Matrox G400
kort til et par tusinde...

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08