Re: [CPROG] DNS query på MX record.

"Erwin S. Andreasen" wrote:
> Hmm, dette brev har ligget i min postponed-messages i et par dage,
> jeg ved egentlig ikke hvorfor :) Her er det i hvert faldt.
Min computer har været til reparation så ...

> Det letteste ville være at bruge "host -t mx maskine.dk".
Jeg har læst resolver dokumentationen, men det virker lidt
besværligt.

> SMTP VRFY i et forsøg på at checke om email adressen er korrekt, som jeg
> lige kan tage med i morgen hvis du absolut insisterer :)

Hvis den forsøger at bruge MX så er jeg interesseret, men
min email code virker allerede, men kun hvis der kører en
smtp server på den server der står i email addressen.
f.x. virker sslug@sslug ikke fordi serveren risoe.dk netop
ikke kører smtp, men et MX lookup vil vise at det er en anden
server der tager sig af posten. (jeg kunne selvfølgeligt snage
i sendmail's kode.. og se om jeg kunne lure den.)

> Det er dog som regel bedre bare at aflevere brevet til /usr/lib/sendmail
> på den lokale maskine. Så skal den nok tage sig af resten.
Tja. Det bliver jeg vel nødt til. Lidt kedeligt. Men det
simplificere min kode en del.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug