Re: [CPROG] automatisk mount umount af CD-ROM!

On Fri, Oct 22 1999, Dansbo, Jimmy wrote:
> Mange tak, jeg tror jeg har nok til at kunne lave noget selv nu, dit
> eksempel virker ikke helt, men jeg tror at jeg kan finde ud af reste selv.
>
> Mange tak for din tolmodighed!

>         if (ret == CDS_DISC_OK) {
>                 ret = ioctl(fd, CDROM_DRIVE_STATUS, CDSL_CURRENT);

Her skulle det selvfølgelig være CDROM_DISC_STATUS - jeg har
lige testet her og det virker fint hvis du ændrer den enkelte
linie.

Du skal nok bare være klar over een ting - i standard ATAPI
og SCSI kan man ikke umiddelbart detektere om skuffen er
åben eller om der ingen skive er i. Derfor får du
CDS_NO_DISC i begge tilfælde.

--
*  Jens Axboe <sslug@sslug>
*  Linux CD-ROM Maintainer