Pseudoterminaler

Er der nogle der har arbejdet med pseudoterminaler?

Jeg har program X der starter shell Y i en pseudoterminal. Alt virker
OK... men jeg vil gerne have fx ^C til at blive sendt til Y's gruppe,
sådan at hvis shell Y starter program Z at det er Z der får en SIGINT og
ikke det oprindelig program X.

Er det muligt at sætte op med den rette blanding af setsid - tcsetpgrp -
osv?

Jeg har kigget på hvad Screen gør, og der omdefinenerer de tilsyneladende
karaktererne for ^C osv. i hovedprocessen (X i mit eksempel) og "manuelt"
sender dem videre til Y.

Det føles ikke helt rigtigt... men al hvad jeg prøver virker ikke som det
skal, det er X der ender op med en SIGINTR. Jeg har da også prøvet at
sende denne kill videre til shellen (Y), men Y ignorerer den bare og
afbryder ikke Z.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>              Goodbye, Richard!