From: Jens Axboe [mailto:sslug@sslug
Sent: 21. oktober 1999 12:51
To: sslug@sslug
Subject: Re: [CPROG] automatisk mount umount af CD-ROM!

On Thu, Oct 21 1999, Dansbo, Jimmy wrote:
> Hvordan får jeg fat i/læser CDROM_DRIVE_STATUS og CDROM_DISC_STATUS?

fd = open("/dev/cdrom", O_NONBLOCK | O_RDONLY);
ret = ioctl(fd, CDROM_DRIVE_STATUS, CDSL_CURRENT);
if (ret == CDS_DISC_OK) {
	ret = ioctl(fd, CDROM_DISC_STATUS, CDSL_CURRENT);

Efter CDROM_DISC_STATUS er ret så enten :

CDS_AUDIO - audio disc
CDS_MIXED - data disc med audio tracks på

og så videre. Og det er så faktisk strukturen i dit automount /
autoplay program. Som reference kan du kigge i
Documentation/cdrom/cdrom-standard.tex - den er godt nok
ikke helt uptodate (ups), men ovenstående er dækket.

--
*  Jens Axboe <sslug@sslug>
*  Linux CD-ROM Maintainer