Re: [CPROG] libpthread.a problem med glibc 2.1.2-11 (RH6.1)

On Mon, 18 Oct 1999, Jacob Kolding wrote:

> Hej folkens!
> Jeg har et mindre problem med at få libpthreads til at køre under RH6.1
> mit program kompiler fint på både RH6.0 og 6.1 men det køre kun på 6.0?
> også hvis jeg kompiler på 6.1 og linker med libpthread.a fra 6.0 går det
> galt,

Hvorfor vil du linke med den *statiske* version af thread biblioteket?

Jeg kunne forestille mig at libpthread afhænger af nogle ting i glibc, så
hvis du linker statis med pthread og dynamisk med libc kommer der
problemer...

Brug bare -lpthread og så får du det dynamiske lib.

Eller brug -static og -lpthread og få en mega-binary.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>              Goodbye, Richard!