Re: [CPROG] cursor pos

On Fri, 15 Oct 1999, you wrote:

> Øhh helloo McFly....

  Yo punk..

> 286'en kan fint køre i protected mode. Men den eneste måde at komme
> tilbage til real-mode er ved en extern RESET (hvilket tager rigtig lang
> tid), eller et hack med at få den til at triple-faulte, så den resetter
> sig selv hurtigt. På 386'eren sætter man blot en bit i kontrolregistret.

  Den hack du snakker om er den 21'ende linie, og det er ikke ægte 32bit
protected mode. Det er 16bit Virtualed mode, så vidt du ikke ved det. Som kører.

  Den bit du snakker om på 386'eren er den som enabler den 21 paging linie.

  Lad dog være med at blande tingende sammen. Hehehehe

  Med Venlig Hilsen
  Kim Pedersen