Re: [CPROG] cursor pos

Kim Pedersen wrote:

>    Hvis det som du siger er sandt, så ville en installation af et OS være
> umuligt da din Stub code bliver fyret af pga. Bios'en, og denne skal
> kommunikere med bios'en indtil diverse system routiner som skal overskrives er
> blevet udført.

??? Du virker ikke som om du har voldsomt styr på det du siger.

Når en alm. PC starter op er (den fine nye PIII/500) at betragte som en
gammel forkrøblet 8088, idet den starter op i real-mode. Her kører BIOS
osv., derefter overtager fx. LILO og henter ganske rigtig kernen ind fra
disken med diverse BIOS rutiner. Derefter hopper den til starten af
kernen, og noget af det første kernen gør efter at have hentet et par
oplysninger om hardwaren ud, er at hoppe til protected mode, og der
bliver den så.

Mvh Morten