Re: [CPROG] cursor pos

Kim Pedersen wrote:

>   Selvfølgelig er det muligt at skifte frit mellem real/protected/virtual mode
> så vildt man vil, det er alt op til selve systemet som du kører på, protected
> mode er ikke muligt på 286 som du siger, men fra 386 og opefter kan du gøre
> det. Se Till Gerkens Fede tutorial om at skifte mellem alle disse fra
> forskellige vinkler ( fx. Real -> protected, protected -> virtual )

Øhh helloo McFly....

286'en kan fint køre i protected mode. Men den eneste måde at komme
tilbage til real-mode er ved en extern RESET (hvilket tager rigtig lang
tid), eller et hack med at få den til at triple-faulte, så den resetter
sig selv hurtigt. På 386'eren sætter man blot en bit i kontrolregistret.

Mvh Morten