Re: [CPROG] cursor pos

Jens Axboe wrote:

> Jeg går ud fra at vi snakker Linux her, siden er er sslug-cprog.
> Så kunne jeg godt tænke mig at se et stykke kode som skifter
> CPU'en til real mode... For at opsummere hvad der allerede er
> sagt her, det er _ikke_ muligt at gøre brug af BIOS kald
> som man gjorde i DOS.

Kig i arch/i386/kernel/apm.c

Jeg tror APM er alm. 16bit BIOS kald, men jeg er ikke 100%.

De ser godtnok ikke ud til at skifte mode, man sætter blot nogle
specielle segmenter op, inden man laver et "lcall"

Som sagt er det ikke noget man skal gøre fordi man ønsker at rode rundt
med cursoren på skærmen, men det er muligt.

Mvh Morten