Re: [CPROG] cursor pos

On Fri, Oct 15 1999, Morten Olsen wrote:
> Well, SVJV er det muligt på en 386 at skifte frit imellem Real og
> Protected mode (det var vist ikke muligt på en 286!)
>
> Ellers ville det heller ikke være muligt for PCI koden at hente
> oplysninger fra BIOS'en hvilket den kan gøre. Windows 95/98 bruger SVJV
> BIOS til disktilgang, men kører jo trodsalt noget af koden i protected
> mode.
>
> http://www.it.dtu.dk/~jsm/49275/386/s14_05.htm
>
> læser jeg også som om det er muligt, men det tager pokkers lang tid.

Jeg går ud fra at vi snakker Linux her, siden er er sslug-cprog.
Så kunne jeg godt tænke mig at se et stykke kode som skifter
CPU'en til real mode... For at opsummere hvad der allerede er
sagt her, det er _ikke_ muligt at gøre brug af BIOS kald
som man gjorde i DOS.

--
*  Jens Axboe <sslug@sslug>
*  Linux CD-ROM Maintainer