Re: [CPROG] cursor pos

"Erwin S. Andreasen" wrote:

> Det sandsynligvis også umuligt fra kernen -- standard BIOS'en er typisk 16
> bit instruktioner.

Well, SVJV er det muligt på en 386 at skifte frit imellem Real og
Protected mode (det var vist ikke muligt på en 286!)

Ellers ville det heller ikke være muligt for PCI koden at hente
oplysninger fra BIOS'en hvilket den kan gøre. Windows 95/98 bruger SVJV
BIOS til disktilgang, men kører jo trodsalt noget af koden i protected
mode.

http://www.it.dtu.dk/~jsm/49275/386/s14_05.htm

læser jeg også som om det er muligt, men det tager pokkers lang tid.

Mvh Morten