Hvordan includerer man et tortran bibliotek i gcc

Er der nogen, der har en fil, der beskriver hvordan man henter et
FORTRAN bibliotek ind i gcc.

Jeg bruger gcc (version 2.7.2.3 fra før egcs overtog), og jeg vil gerne
bruge matrixbibiloteket Linpack. Dettte bibliotek er skrevet fortran
(der er vist også en c++ version, men Fortran versionen er allerede
installeret, så den er lettere for mig at bruge). Derfor mangler jeg et
link til en fil, der beskriver, hvordan jeg gør. Jeg har søgt overalt,
men uden resultat.

Med de største forhåbninger

 	 Niels L Ellegaard

PS: Burde denne post være posted i sslug.newbie ?

'http://dirac.ruc.dk/~gnalle/'