Warning level, Fortran

Jeg har et Fortran-spørgsmål, som jeg poster her ;-)

Man kan overføre arrays i argumentlisten uden at angive størrelsen af
arrayet.
Dette gøres ved at deklarere dummy argumentet til at være een lang.
Ved kompilering får man advarsler, e.g.
wfoco1.f:82: warning:
           IDMIRC = ISIMST(XIRTSC) +1
                           ^
Array element value at (^) out of defined range
(benyt 'fixed width' for at få pointer under XIRTSC).

Jeg kunne godt tænke mig at slå denne advarsel fra, for jeg kan/vil
ikke lave om på denne anvendelse. Andre advarsler vil jeg gerne se.
Selv om koden er portet til flere andre platforme end Linux, og der
på den måde er blevet ryddet op i fejl og dårlig kode, så viser
erfaringen jo, at hver ny platform finder nye ting.

mvh
Jan Eggert Kofoed