Re: [CPROG] Daemon Coding HOWTO?

On Sat, 28 Aug 1999, Henrik Brix Andersen wrote:

> Jeg er på udkig efter en Daemon Coding HOWTO, men LDP
> synes ikke at have listet nogen...:(
> Er der nogen af jer, der ligger inde med en sådan?

Kig på comp.unix.programmer FAQ'en.

  1.7 How do I get my program to act like a daemon?

Der er altså meget lidt i at være en daemon. Essentielt kan ethvert
program blive en daemon bare ved at:

nohup program &

så gør du det hvad en typisk "daemon" funktion gør: kør i baggrunden og
ignorer hvis brugeren logger ud.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE