[Fwd: [CPROG] OpenGL til linux]

--- Begin Message ---
Elias Naur wrote:

> Hej SSLUG,
>
> Kan der være nogle der ude der ved hvor man begynder i den mildt sagt lidt
> rodede OpenGL-verden.  Jeg tænker her at skulle programmere til et eventuelt
> nyindkøb af matrox g400 eller tnt2,som
> jo har en fuld opengl icd.  Jeg ville være glad hvis I kendte en internet
> side, eller bøger om emnet.  Jeg er specielt interreseret i real-time grafik
> (så som første-persons verdner a la quake, bsp-algoritmer osv.), som kortene
> accelererer.
>
> Mange tak
> Elias Naur

Hvis du vil have HW acceleration så kig på
http://glx.on.openprojects.net/

De laver HAL (hardware acces layer tror jeg nok?) til g200, g400 og alle
riva'erne

OpenGL is sig selv finder du på http://ww.mesa3d.org

Og for at programere OpenGL appikationer skal du vist nok have fat i GLUT (GL
Utillities Toolkit)
Jeg ved ikke lige hvor man får den, men den plejer hvis nok at være med i
Mesa-devel pakker?
I den følger en PS fil med der beskriver alle de GL kald man kan bruge.

PS: hvis du får noget til at køre må du meget gerne sende mig kildekoden da jeg
snart selv skal til at
konvertere en gammel 3D-engine til OpenGL.

    -Jacob kolding
        sslug@sslug

--- End Message ---