Re: [CPROG] OpenGL til linux

On Tue, Aug 24 1999, Elias Naur wrote:
> Hej SSLUG,
>
> Kan der være nogle der ude der ved hvor man begynder i den mildt sagt lidt
> rodede OpenGL-verden.  Jeg tænker her at skulle programmere til et eventuelt
> nyindkøb af matrox g400 eller tnt2,som
> jo har en fuld opengl icd.  Jeg ville være glad hvis I kendte en internet
> side, eller bøger om emnet.  Jeg er specielt interreseret i real-time grafik

En god bog om OpenGL er "OpengGL Programming Guide" aka the red book
fra Addison Wesley.

> (så som første-persons verdner a la quake, bsp-algoritmer osv.), som kortene
> accelererer.

Der er en bog af Abrash som beskæftiger sig med spil programmering,
der i bland bruge af bsp træer. Sidstnævnte er vel næppe noget
som kortene blander sig i / accelerer.

--
*  Jens Axboe <sslug@sslug>
*  Linux CD-ROM Maintainer