Re: [CPROG] Munchhausen (Re: [CPROG] Hvordan skrives en compiler ?)

Hanne Munkholm <sslug@sslug> skrev:

> Har du noget grundlag for at sige at det er et ældre engelsk udtryk?

Min "Advanced Learner's Dictionary" har bl.a. artiklen

 pull oneself up by one's (own) bootstraps (infml) to try to improve
 one's position in society by one's own efforts.

Den nævner ikke noget om vores eventyrlystne ven, men jeg skal dog
ikke kunne afvise, at udtrykket stammer derfra; i hvert fald er det
åbenbart _nu om dage_ et (mere eller mindre) almindeligt udtryk.

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?