Re: [CPROG] Serielprogrammering

sslug@sslug wrote:

> Jeg skal lave et program, der kan kommunikere genneem
> serielporten.
> Hvor kan jeg finde detaljeret dokumentation for en sådan
> kommunikation
> under Linux?
> Hvad findes der af lib's, til en sådan opgave?
>
> Jeg vil gerne kunne sende, modtage, spørge om bufferstørrelser
> og om, hvorvidt de er fyldte.
>
> PS. Jeg finder ikke de Seriel.HOWTO og Seriel-programming
> tilnærmelsesvist uddybende nok.
>
> Findes der ikke en deamon, man kan sende til/fra eller skal jeg igang
> med min helt egen driver?

Det tror jeg ikke skulle være nødvendigt. De relevante man sider er vist
"tty" og "termios"

I "Advanced Programming in the UNIX enviroment" af W.R. Stevens er der
en kapitel omkring terminalkommunikation. Prøv evt. at finde noget
kildetekst. Det kunne måske være til Minicom, nogle af UUCP
programmerne, og hvad der ellers kommunikerer serielt.

Mvh Morten