Serielprogrammering

Jeg skal lave et program, der kan kommunikere genneem
serielporten.
Hvor kan jeg finde detaljeret dokumentation for en sådan
kommunikation
under Linux?
Hvad findes der af lib's, til en sådan opgave?

Jeg vil gerne kunne sende, modtage, spørge om bufferstørrelser
og om, hvorvidt de er fyldte.

PS. Jeg finder ikke de Seriel.HOWTO og Seriel-programming
tilnærmelsesvist uddybende nok.

Findes der ikke en deamon, man kan sende til/fra eller skal jeg igang
med min helt egen driver?
I så fald? Hvilke lib's skal jeg sætte mig ind i og hvor kan jeg finde
dokumentationen?
--
Rasmus Resen Amossen            | http://w1.1444.telia.com/~u144400001
stud.mat.dat                    |