Re: [CPROG] STL

Jan Eggert Kofoed wrote:

> Jeg ser, at Linux understøtter STL (hvorfor er jeg ikke overrasket :-)

   Det er nærmere STL der understøtter Linux. STL (Standard Template
Library, hvis nogen var i tvivl) er en standard mht. algoritmer,
functors, iterators, osv. og indtil flere firmaer har lavet deres egne
STL implementeringer. De mest kendte er vel nok RogueWave's,
ObjectSpace's og SGI's STL. Den sidstenaevnte er den der inkluderet i de
fleste Linux distros.

   Jeg har ikke desvaerre haft fornoejelsen af at arbejde med andre STL
implementeringer end ObjectSpace's og SGI's. Er det muligt at nogen
erfaring med andre end disse kunne oplyse os om evt. svagheder og/eller
staerke sider? Jeg synes at huske at man siger at SGI STL'en er meget
foraeldet, men jeg har ikke saa meget at sammenligne med.

> Mit spørgsmål er: Kan man finde hjælp i Linux til STL?
> Jeg finder kun beskrivelse af gammeldags header filer, og ingen
> anvisninger til ANSI C++.

   Jeg er ikke helt sikker at jeg forstaar dit spoergsmaal; vil du have
henvisninger til den STL implementering der er inkluderet i Linux
(SGI'en)? Hvis dette er tilfaeldet, saa er den officielle reference paa
http://www.sgi.com/Technology/STL/

--
| Per Vognsen (Randers - Denmark)| "Superstition is a  word the |
| Mail: <sslug@sslug>   | ignorant  use   to  describe |