Re: [CPROG] Hvordan skrives en compiler ?

In article <sslug@sslug> you wrote:

> I Un*x findes to programmer: lex og yacc. Disse benyttes til at lave
> fortolkere af et defineret sprog.
> Jeg har ikke selv anvendt dem, men er ret sikker på, at de laver C-kode.

I Gnu sammenhæng hedder disse flex og bison.

Og de laver ikke nødvendigvis C-kode, jeg har benyttet dem
med C++, da flex tildels har C++ support.

Men sproget de oversætter/fortolker behøver ikke at være C/C++.
Jeg har anvendt flex/bison til et simpel sprog i
server-side-includes (SSI) på en lille webserver.