Re: [CPROG] Hvordan skrives en compiler ?

Hej Bjørn,

I Un*x findes to programmer: lex og yacc. Disse benyttes til at lave
fortolkere af et defineret sprog.
Jeg har ikke selv anvendt dem, men er ret sikker på, at de laver C-kode.

lex laver lexiacal analyse, og yacc står for Yet Another Compiler Compiler.

Der er man-pages på dem, men det er sikkert nødvendigt med en lærebog for at
komme i gang.

Med venlig hilsen
Jan Eggert Kofoed