Re: [CPROG] Compiler versioner

On Tue, 20 Jul 1999, Martin E. Nielsen wrote:

> Jeg har et compiler problem (måske!): Jeg har et program, der kan
> compilere på en gammel Linux maskine med gcc version 2.7, men
> så snart jeg prøver på en RedHat 5.2 eller 6.0 med version 2.9,
> melder den ud med en masse fejl.
>  Er der umiddelbart nogen, der har nogen god forklaring eller
> løsning? eller skal i bruge mere information?

Der er sikkert mere forskel end kompilerversion på de to systemer. Fx libc
som var et større spring: fra det gamle libc5 til det moderne glibc2.

Eller du har dit system sat forkert op. Måske har du glemt at installere
inkludefilspakken.

Eller der er fejl i programmet som ikke blev detekteret af gcc før egcs
versionen.

Det ville nok hjælpe hvis du inkluderer nogle fejlbeskeder :)

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE