Re: [CPROG] C vs. C++ problem

Jan Eggert Kofoed <sslug@sslug> skrev:

> En af mine kæpheste er single maintenance, så helt generelt vil jeg
> prøve kun at skrive tingene een gang. Med EXTERN-teknikken sikrer
> jeg at der altid er konsistens. (Linkeren skal nok finde
> inkonsistensen, men hvorfor vente?)

Hvis du spørger mig - men det har jeg på fornemmelsen, at du ikke gør
:-) - så er det inkonsekvent at en headerfil ikke opfører sig ens, alt
efter hvad den bliver inkluderet i.

Definering i et (1) modul, det kan man (jeg) bedre forholde sig til.

Dit EXTERN trick sikrer, at du ikke skal definere de variable, men de
binder også defineringen af alle de variable til et (1) modul; selv om
de måske i virkelighenden hører hjemme et par forskellige steder.

Du har ret i, at det giver kortere source, men det er ikke i sig selv
et mål (længere). #define skal så vidt muligt undgås, hvis du spørger
mig - men det har jeg på fornemmelsen, at du ikke gør :-).
--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?