Re: [CPROG] C vs. C++ problem

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Den måde, jeg løser den slags på er ved anvendelse af extern, som Erwin
> også foreslår. Jeg har den slags i flere forskellige header-filer. Mit
> trick er
> altid at lade header filerne definere/deklarere under anvendelse af en
> makro:
> EXTERN int a, b, c[100];

Kan man ikke have begge, dvs. i xxxx.h fil:

extern int I_am_global;

Og netop  en af .C/.c filerne med:

int I_am_global = 117;

Dels får man mulighed for at give en initiel værdi, og man
slipper for EXTERN makro mv.
Denne makro kan dog i andre sammenhænge være en fordel, men
til dette tilfælde er ovenstående da ok ?