Re: [CPROG] warnings, HJÆÆÆÆLP!!!!

"Thomas M." <sslug@sslug> skrev:

>  Yeps, det virker, men så mangler der den i linje 84, altså assignment
> from incompatible type.. den kan jeg slet ikke greje.. Nogen forslag her?

Åh, den havde jeg overset. Det må være noget med følgende, stadig med
forbehold for, at jeg ikke aner, hvad MYSQL_ROW dækker over:

        row = (MYSQL_RES*)mysql_fetch_row(res);

(Casting bør dog være sidste udvej hvis man ikke kan lave sine typer så
det kommer til at passe. Det fjerner godt nok warnings, men det er ved
hjælp af en mundkurv, så selv om der er fejl, kan compileren nu ikke
fortælle om dem (fordi en cast betyder, at man har styr på det).

I C kan det imidlertid ofte ikke undgås at caste; her er C++ en del
bedre, idet der er gjort meget for at skabe et mere sikkert
typesystem; det hjælper bare ikke meget hvis man bruger et C bibliotek.)

> AH! de havde flyttet definitionen fra unistd.h til sys/io.h i glibc2.1.

Det var da irriterende.

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?