Re: [CPROG] Mem. mapped I/O

Fornemt med hurtigt svar og det hele -> meget taknemmelig

>Det forstår jeg ikke helt. Der er heller ikke nogen ISA konnektor på
>kortet?

JO - med PC-104 stakker man kortene oven på hinanden. PC-104 er blot
ISA-bussen i en anden udformning - stik istedet for kantkonnektor
(kantkonnentor er ikke så fedt til industribrug, selvom det dog bliver
brugt til det!!).

Der findes også PC-104+ som er med PCI, der findes dog ikke så mange
kort til det.

>Ahh, det skulle du have sagt. RT processor skrives jo som
kernemoduler,
>og er derfor i den forstand næsten ækvivalente med alm. device
drivere.
>Dvs. du kan bruge readb/writeb oa. ligesom i device drivere.

Undskyld

>Kig på side 170-176, der står faktisk meget af det jeg har skrevet.
>Problemet er at finde hukommelsesområdet. At dømme efter addresserne
>ligner det nu I/O porte for mig.

Jep - det er også det der forvirrer mig??

Men jeg kan vel prøve begge dele??

Spørgsmål:
Hvis det skulle mappes i memoryområdet, hvad kunne en typisk addresse
så være (20 bits addreser over 640k - eller hvad!!)???

>Mvh Morten

MVH
Mads