fra Sun til Linux

Hej sslug,

Har nogen erfaring med at compile C-programmer, som oprindeligt stammer fra SunOS, på Linux?
Mit problem er, at jeg prøver at compilere noget ikke-hjemmelavet kode, der indeholder
en masse 'structures' med blandede char,int,enum,float og double elementer.
På Sun maskiner skal floats og doubles åbenbart starte på nogle bestemte
adresser (delelige med 4?), mens det ikke synes at være tilfældet under linux på en PC.
Så selvom jeg husker at få swappet bytes (fra 'big' til 'little' endian) kommer der
overvejende snavs ud når jeg fra linux pøver at læse data-filer, som er genereret
på Sun-maskinen.
Findes der et compiler-direktiv, eller anden besværgelse, der sørger for den rigtige
alignment af elementerne i en data-struktur?

Hilsen,
Egill

Egill Rostrup, MSc,MD
MR-afdeling 340, Hvidovre Hospital