arv og arrays

Følgende program ser ud til at compile, men når jeg ser i Bjarne
Stroustrups bog, kan jeg ikke gennemskue hvorfor:

class a {
  double x;
};

class b:public a{
};

int main(int argc, char *argv[])
{ a *myarray;
  myarray = new b[2];
}

Er det altid tilladt at gøre sådan. Det jeg leder efter er egentlig en
litteraturhenvisning, så jeg kan benytte denne metode med ro i sjælen.

--
 Niels L Ellegaard

'http://dirac.ruc.dk/~gnalle/'