RE: [CPROG] grafik programering

On 22-Jun-99 Morten Bendix wrote:
> hejsa
>
> er det muligt at få programmer til at køre fuldskærm i X?
> ok, jeg ved godt det er X-_WINDOW_  men jeg vil så gerne kunne bruge
> 16bit farver

Jodå, det är fullt möjligt om Xservern stödjer DGA (Direct Graphics Access
om jag inte minns fel) extensionen. Titta t.ex. på SDL biblioteket som stödjer
detta utmärkt (i alla upplösningar som din X-server stödjer).
http://www.devolution.com/~slouken/projects/SDL/

//Anders

--
"Programming is partially an artform and, like artists,
 programmers will do it even if the don't get money."