grafik programering

hejsa

er det muligt at få programmer til at køre fuldskærm i X?
ok, jeg ved godt det er X-_WINDOW_  men jeg vil så gerne kunne bruge
16bit farver

egenlig ville jeg være tilfreds med at programmere i consol
vis jeg kunne bruge 16bit gfx eller i det mindste bare grafik
jeg har prøvet om SVGAlib men da jeg prøvede at sætte 320x200x256 mode
gav den bare en fejl... noget i retning af at jeg ikke havede adgang til det
device...eller noget... det gik ikke meget bedre som root, og ville nu heller
ikke ha' at man skulle køre det jeg laver som root... jeg kunne foræsten
heller ikke køre nogle af "VGA-xxx" consol spillene ...
er det ikke muligt at programmere standart mode's som i DOS :
mov ax, 0x0013
int 0x10
og poke og peek, eller memset eller et eller andet...?

jaja, AT&T style istedet for Intel...=)

håber ikke det for utydligt foklaret...

Morten Bendix
sslug@sslug