Re: [CPROG] ovesættelse af programer/libs

On Mon, 21 Jun 1999, Frank Damgaard wrote:

> Selv har jeg i SuSE6.1 og Debian 2.1 ikke glibc2.1, så programmet
> vil ikke køre hos mig.
> Da det er ikke mig selv der skal oversætte programmet, så undrer jeg om der
> er en simpel måde jeg kan bede en anden om at oversætte hans program til
> glibc2.0 eller  den gamle libc5 ?

Du skal nok vaelge en anden spec fil som bestemmer hvad der linkes med.
Dette kan ske ved at bruge -b og -V switchen... men nu ved jeg ikke
hvordan opsaetningen er i RedHat.

Fx hvis du tag en ls i /usr/gcc-lib ser du maaske:

i486-linux/2.7.2.1
i686-linux/2.9.2.5

Hvis du siger:

gcc -b i486-linux -V 2.7.2.1 ...

saa vil gcc frontended koere i486-linux/2.7.2.1/cc1 i stedet for default.

Saa hvis du har en glibc2.0 opsat compiler i den anden, eller en libc5
en..

Det er nok bedre at lave en glibc2.0 binary, men jeg ved ikke rigtig
hvordan man kunne faa det sat i spec filen -- foelger glibc 2.0 med i
RedHat?

Addendum: jeg har lige kigget i info gcc, og der er ogsaa kommet en
-spec=filnavn option, saa hvis du finder ud af at lave en glibc2.1 specs
fil, behoever du ikke at lave et nyt ix86linux/version katalog.

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <sslug@sslug>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>         (not speaking for) DDE