ovesættelse af programer/libs

Hvordan oversætter man et program i RH60 så det ikke anvenvender
glibc2.1 ?

Selv har jeg i SuSE6.1 og Debian 2.1 ikke glibc2.1, så programmet
vil ikke køre hos mig.
Da det er ikke mig selv der skal oversætte programmet, så undrer jeg om der
er en simpel måde jeg kan bede en anden om at oversætte hans program til
glibc2.0 eller  den gamle libc5 ?