Re: [CPROG] _itoa

> Jeg ved ikke hvor smart realloc er implementeret.
> Man kunne forestille
> sig at den burde være lavet således at den blot
> lavede nogle trick med
> MMU'en således at den ikke behøvede at kopiere
> elementerne over til et
> nyt sted i hukommelsen.
>
> Det er dog ikke noget problem at kopiere elementerne
> over, HVIS du blot
> sørger for at du fordobler array'ets størrelse hver
> gang.
>
> Der findes en lidt længere udredning der kan vise at
> i dette tilfælde
> [...]

JEG ELSKER DENNE NYHEDGRUPPE!!
Hurtige og mange svar, på alle mine dumme spørgsmål, FEDT!

Programmet jeg arbejder på er noget så fjollet som et fakultets
program. Har altid irriteret mig at man højest kunne regne med 12-16
betydende cifre. Så jeg beslutted mig at lave et program der kunne
multiplicere vilkårligt store tal. Programmet virker fint, jeg har
beregnet 100000! med det, og der er over 400000 cifre i det! Meningen
var dog at man fra consol'en skulle kunne indtaste det tal man ønskede
fakulteret, og programmet skulle under udregningen ikke bruge mere RAM
en højst nødvendigt (altid sejt med RAM sparende programmer). Dette har
jeg dog af hastigheds grunde måtte vige fra, det er langt(!) hurtigere
at oprette en kæmpe array en gang for alle.
Jeg har dog stadig brug for at kopiere rundt med arraysne, og til det
bruger jeg først memcpy og derefter memset til at nulle den gamle array
(findes der en funktion der udfører dette i et skridt?).

Sune